PDRM Dedahkan Sebab Sebenar Lelaki Ini Larilkan Kereta Polis Dan Beritahu Ada Satu Lagi Individu Yang Terlibat Sama

 



KEPALA BATAS – Dua beradik melarlkan sebuah kereta peronda (MPV) model Honda Civic 1.8S milik Polis Diraja Malaysia selepas menymar sebagai anggota polis dari bahagian Sumber Teknologi Maklumat.

 

Kejadlan berlaku di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Perai Utara (SPU), di sini malam tadi.

 

Menurut sumber, dalam kejadian pada jam 9.15 malam itu, terdapat seorang anggota polis yang bertugas sebagai penyelia MPV.

 

“Anggota polis tersebut didatangi dua lelaki ketika sedang bertugas di bahagian MPV, IPD SPU. Mereka yang memperkenalkan diri sebagai anggota polis mendakwa ingin membuat pemerlksaan ke atas kamera (dashcam) terdapat dalam MPV tersebut.


 

“Kemudian, salah seorang svspek mengambil kunci kenderaan di rak sebelum meninggalkan sebuah komputer riba,” katanya ketika dihubungi hari ini.

 

Sumber berkata, kejadlsn berlaku amat pantas dan anggota polis yang bertugas ketika itu langsung tidak mengesyaki sebarang perkara mencvrigakan.

 

“Kejadian berlaku sangat pantas dan sspek terus memecvt kereta MPV tersebut keluar dari pekarangan IPD SPU berkenaan tanpa sempat penyelia (anggota polis berpangkat sarjan) berbuat apa-apa.

 


“Penyelia tersebut hanya menyedari kenderaan MPV itu dilarlkan selepas setengah jam svspek tidak kembali semula ke IPD SPU.

 

Selain itu, polis juga gagal menghubungi kenderaan tersebut menerusi ‘walkie talkie’. Susulan daripada itu, polis mula mengesan lokasi MPV tersebut,” katanya.

 

Menurut sumber, MPV itu berjaya dikesan di Shah Alam, Selangor dan polis berjaya menhan svspek bersama seorang wanita berusia 20-an dipercayai teman wanitanya yang berada dalam kenderaan tersebut.

 

“Polis turut menahan seorang lelaki yang merupakan adik kepada svspek (pemandu MPV) di Tasek Gelugor di sini, awal pagi tadi bagi membantu siasatan.

 

“Kedua-dua lelaki tersebut adalah adik beradik berusia 28 dan 32 tahun. Ketika kejadian, abang yang mengambil kunci kereta MPV tersebut di rak kunci di IPD SPU,” katanya.

 

Tambah beliau, slasatan mendapati svspek utama mengambil teman wanitanya di Tasek Gelugor dan cuba menyamvn sebuah kedai runcit di kawasan tersebut.

 

“Mereka kemudian menaiki kenderaan tersebut ke Shah Alam, Selangor. Difahamkan, svspek bertindak demikian kerana mahu menunjuk kepada teman wanitanya itu.

 

“Semakan mendapati, svspek utama pernah dithan pada 15 Oktober lalu kerana mencvri kabel elektrik.

 

Dia dan adiknya juga mempunyai pelbagai rek0d lampav berkaitan jenyah serta d4dah serta merupakan penaglh tegar,” katanya.



 

Menurut sumber, slasatan awal juga mendapati svspek utama mempunyai masalah m3ntal.

 

Sementara itu, Ketua Polis Daerah SPU, Asisten Noorzainy Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

 

Katanya, siasatan lanjvt masih dijalankan mengikut Sksyen 379A dan 170 Kanvn Kesks4an.


sumber: Rentas Asia

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Jom Tekan LIKE dan SHARE page kami yang terdapat di Bawah Artikel ni.

 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

 

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

 

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Related Posts:

0 Response to "PDRM Dedahkan Sebab Sebenar Lelaki Ini Larilkan Kereta Polis Dan Beritahu Ada Satu Lagi Individu Yang Terlibat Sama "

Catat Ulasan