Datuk Dr Noor Hisham Abdullah mengumumkan Jika Kes COVID-19 Semakin Meningkat Di Negara ini, PKPD BAKAL DILAKSANAKAN Kembali



MALAYSIA: Hari ini

 

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata, walaupun terdapat 10 kluster baharu Covid-19 di Sarawak namun setakat ini keadaan terkawal dan pihak mereka sedang menjalankan pengesanan suspek yang terlibat secara langsung dengan mangsa covid-19 ini.

 

PKPD BOLEH DILAKSANAKAN JIKA PERLU



“10 kluster aktif, PKPD mungkin dilaksanakan di Sarawak”

Menurut Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, bagaimanapun jika perlu, Pihak KKM akan mengadakan semula PKPD di kawasan sesebuah lokaliti dan kawasan yang terlibat atau kumpulan disasarkan .

 

“Jika dilihat ketika ini memang ada pertambahan kluster baharu di Sarawak dan tindakan sudah diambil dengan menghantar pasukan dari pihak KKM untuk menjalankan tindakan di lapangan.

 

“Kita akan memantapkan dan meningkatkan usaha mengesan kontak yang terlibat secara langsung dengan kes positif Covid-19 dan jika perlu, akan dibuat PKP di kawasan tersebut namun setakat ini masih dikawal serta wabak ini masih terkawal dengan baik,” katanya pada sidang media Covid-19 di Putrajaya, hari ini.

 

Video Sidang Media KKM

 


Sumber: Berita Harian

Sumber: Info Rentas Asia

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Jom Tekan LIKE dan SHARE page kami yang terdapat di Bawah Artikel ni.

 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

 

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

 

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.


Related Posts:

0 Response to "Datuk Dr Noor Hisham Abdullah mengumumkan Jika Kes COVID-19 Semakin Meningkat Di Negara ini, PKPD BAKAL DILAKSANAKAN Kembali"

Catat Ulasan