Aku buat report dekat polis tpi kenapa identiti aku boleh terdedah? Adakah polis sendiri yang mendedahkannya?

 

 

MALAYSIA: semalam telah viral dan kecoh tentang satu video yang dibuat secara ‘live’ oleh pemilik Hot Burger Malaysia di facebook pagenya tetang aktiviti dan kegiatan perjudian dan penjualan rokok seludup di Kawasan Sungai Buloh.

 

Dalam livenya itu, Beliau seakan-akan memberi petunjuk bahawa pihak MBSA dan pihak-pihak yang berkaitan telah diberi ‘suapan’ oleh pihak-pihak terbabit.

 

Ini kerana, Kedai Acheh yang ditunjukkan di dalam video itu beroperasi seperti biasa. Kawasan kedai dan tapak kedai siap bersimen dan sebagainya. Tetapi tidak ditahan dan disita oleh pihak MBSA dan pihak-pihak terbabit sedangkan bukan sahaja berniaga bukan di Kawasan sebetulnya malahan Siap menjual rokok seludup yang umum diharamkan oleh kerajaan.

 

“Kedai Acheh ni dah lama bukak, siap beratap dan bersimen tetapi tidak ada tindakan oleh pihak yang berkaitan. Dah la bukan tu sahaja, Siap menjual rokok seludup. Tetapi tidak ada juga tindakan diambil”. Katanya di dalam live itu.

 

Selain itu, dalam pendedahan itu, Pemilik HBM menyatakan bahawa pihak PDRM ada membuat rondaan di sana dan Kawasan itu tetapi mereka tidak membuat rondaan di kedai mesin yang ada di Kawasan itu.

 

Ketika mana dia sedang membuat rondaan di Kawasan tersebut dengan keretanya, dia mendapati bahawa pusat jud1 di Kawasan itu telah tutup buat sementara disebabkann sedang kecoh di dalam livenya.

 

Live di facebook milik Hot Burger Malaysia



Bismillah.. 1 jam selepas live ke 2... saya nampak kereta polis berhenti dihadapan kedai rokok seludup... nampak kedai rokok mula berkemas,ingat ada tangkapan, rupanya hanya lawatan mesra..ada juga kedai mesin judi dah mula tutup ada juga yg masih beroperasi, kita tengok malam ni pulak... saya amat berharap dengan video ini ketua polis negara ,menteri kdn,mbsa akan mengambil tindakan tegas terhadap anggota yang menjadi tali barut serta pengkianat masyarakat...

Posted by Hot Burger Malaysia on Saturday, August 8, 2020

 

Selain itu, dalam livenya dia mempersoalkan tentang warga Asing yang berniaga tetapi tidak pernah dikacau dan diangkut stall atau disita kedai mereka. Secara jelas sudah menjual rokok selvdup, tiada lessen tetapi pihak MBSA dan pihak yang terlibat seakan menutup mata dan biarkan begitu sahaja.

 

Kemudian, lain pula yang berlaku kepada peniaga Melayu yang mana dikacau Ketika meniaga, habis diangkut stall-stall burger dan sbgnya. Kat sini boleh lihat pihak MBSA hanya berani dengan orang melayu dan tidak ‘berani’ dengan orang asing.

 

Aku yang buat laporan polis, tetapi maklumat aku diketahui oleh pemilik judi dan Telah diugut


Bismillah... dengan pendedahan ini saya mungkin akan di bunuh... jika saya mati dibunuh saya harap tuan2 tahu siapa punya angkara... mari saya tunjukkan bagaimana MBSA pilih bulu, anda nilai lah sendiri intergriti ketua MBSA Cawangan Sungai Buluh...

Posted by Hot Burger Malaysia on Saturday, August 8, 2020

Dalam pendedahan video lain, Pemilik HBM mengatakan bahawa sebelum ini beliau ade membuat laporan tentang perkara ini tetapi laporan yang dibuatnya itu diketahu oleh pemilik judi tersebut.

“Saya ada buat laporan Polis tentang aktiviti ni, tapi budak-budak yang kerja dengan saya cerita pemilik judi boleh tahu identity saya sebagai orang yang buat report dan mereka mengugut. Macam mana pemilik judi tub oleh tau? Katanya Ketika dalam live

 

“Adakah pihak polis sendiri yang memberi maklumat saya kepada pemilik judi?’.

 

Pemilik HBM mempersoalkan. Macam mana tauke mesin tub oleh mengetahui bahawa dia yang membuat laporan itu melainkan  maklumat itu bocor disebabkan oleh r@suah.

 

Dengan terjadinya perkara ini menunjukkan sikap segelintir pihak PDRM masih tidak berubah dan boleh membahayakan nyawa orang lain. Tidak sepatutnya perkara ini boleh berlaku dalam kalangan PDRM.

Adalah suatu tidak wajar apabila Pihak PDRM membocorkan siapa yang membuat laporan tersebut.

Kami semua sebagai rakyat berharap untuk PDRM bertindak dengan lebih pantas. Kemudia berintegriti, Amanah dan bertanggungjawab.


Sumber: MySumber

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Jom Tekan LIKE dan SHARE page kami yang terdapat di Bawah Artikel ni.

 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

 

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

 

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Related Posts:

2 Responses to "Aku buat report dekat polis tpi kenapa identiti aku boleh terdedah? Adakah polis sendiri yang mendedahkannya?"

  1. Tidak boleh buat apa2, yg diatas sampai di bawah smua ambil rasuah, bila kita dah bising, dia iya2 mcm dia buat kerja. Kena suap balik, diam lh dia. Ini perkara biasa w.ngr Malaysia akn jadi pelarian di negara sendiri

    BalasPadam
  2. Ingat ya..doa org yg dizalimi tiada hijab dgn Allah..jgn sbb duit yg x sberapa tu snggup gadai iman utk terima rasuah

    BalasPadam