WAJAH WIRA NEGARA KINI TERPAKSA DIPADAMKAN



LUKISAN MURAL WAJAH WIRA NEGARA KINI TERPAKSA DIPADAMKAN

 

WAJAH WIRA NEGARA YANG TERHIAS CANTIK KINI TELAH DIPADAMKAN. DISYAKI  DILAKUKAN OLEH DUA ORANG WANITA YANG MELAKUKAN PERBUATAN TERSEBUT YANG MASIH BELUM DIKENAL PASTI  MELALUI RAKAMAN CCTV LITAR TERTUTUP

 

Beberapa minggu lalu, lukisan mural wajah wira negara yang bekerja keras untuk mengendali krisis Covid-19 di negara kita, dilukis oleh anak Terengganu, Suhaimi Ali di Taman Cahaya Alam seksyen U12, Shah Alam, menjadi tular dan mendapat perhatian ramai rakyat Malaysia.

Malah, YDP Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah turut berkenan berangkat ke kawasan tersebut bagi menyaksikan sendiri lukisan mural gergasi potret pemimpin negara termasuk potret Baginda itu.

Namun malangnya, menerusi perkongsian terkini oleh seorang individu di Twitter, lukisan mural itu telah dirosakkan oleh segelintir manusia yang tidak bertanggungjawab.

Mereka bukan sahaja menconteng wajah semua wira negara tetapi turut menulis perkataan kesat termasuk di wajah YDPA yang secara jelas telah melanggar undang-undang negara.

Bermula dengan hanya niat untuk mencantikkan semula kawasan itu, ‘Miey Ali’ atau nama sebenarnya Muhammad Suhaimi Ali, 27tahun, sama sekali tidak menyangka hasil seninya itu mendapat sambutan hangat dan tular di media sosial.

"Ini antara cara saya dan rakan-rakan mengekspresikan rasa terima kasih kepada pemimpin negara dan barisan hadapan kerana semasa wabak COVID-19 mula-mula melanda negara" kata Muhammad Shahmi Ali.

kita sedia maklum bahawa lukisan tersebut memberikan didikan moral kepada kita semua bahawa mereka adalah hero malaya yang berusaha menyelamatkan rakyat daripada ancaman covid-19. kini lukisan tersebut terpasa dipadamkan dan ramai netizen diluar sana yang tidak berpuas hati dengan tindakan pelaku tersebut.

Seluruh warganet yang memgutarakan komen menzahirkan rasa amarah dan kecewa mereka akan kejadian tersebut dan menyifatkan ianya sebagai bentuk penghinaan kepada negara.

 

Malah, mereka sebahagian diantara meminta agar tindakan tegas diambil kepada pelaku dan berharap hukuman sewajarnya diajtuhkan ke atas mereka.


ANTARA GAMBAR YANG SEMPAT DI JADIKAN KENANGAN:


1. Gambar Kenangan YDPA Melawat tapak Mural tersebut.






2. Gambar DR, NOOR HISHAM ABDULLAH bergambar di Tapak tersebut.





ANTARA KOMEN AMARAH DAN KECAMAN DARI WARGANET:








RAKAMAN CCTV SUSPEK PEROSAK MURAL


Rakam cctv suspek perosak Mural yang dilukis oleh  oleh anak Terengganu, Suhaimi Ali di Taman Cahaya Alam seksyen U12, Shah Alam.


Penulis berharap agar Pelaku dapat segera ditangkap kerana bukan sahajA merosakkan Mural tersebut bahkan menaburkan kata-kata kesat kepada Mural YDPA. Perkara yang berlaku ini amat memalukan  NEGARA dan boleh dikategorikan sebagai jenayah yang berat. Semoga pelaku SEGERA DITANGKAP DAN DIBERI HUKUMAN YANG SETIMPAL.


Sumber: Info Rentas Asia

Sumber: Viral Terkini

Sumber: Harian Metro



Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Jom Tekan LIKE dan SHARE page kami yang terdapat di Bawah Artikel ni.

 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

 

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

 

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.




Related Posts:

1 Response to "WAJAH WIRA NEGARA KINI TERPAKSA DIPADAMKAN"

  1. Hy nyc blog man !
    have a look at this blog.
    for free vectors, graphics, logos, wallpapers, fonts and many more things that you want for your designing projects
    https://www.firevectors.com

    BalasPadam