Pendedahan Tentang Perangai Anak Murid yang Biadap Apabila Mereka Kencing Dalam Botol Hand Sanitizer.


 


Di Twitter, seorang guru berkongsi kisah mengenai sikap pelajar yang biadap sewaktu di sekolah. Menurutnya, pelajar tersebut telah membuang air kecil di dalam botol ‘hand sanitizer’ yang disediakan oleh pihak sekolah buat kegunaan para pendidik dan pelajar.




 

Apabila Kuasa merotan sudah tiada maka beginilah yang terjadi

 


Guru yang dikenali sebagai Shaafaz, memberitahu dia tidak tahu bagaimana hendak mendidik sikap dan akhlak para pelajar zaman sekarang. Tambahnya, mereka tergamak mempermainkan guru dengan melakukan perbuatan yang tidak sepatutnya. Ujarnya lagi, kuasa merotan sudah tiada kesan.

 

Tolong didik anak-anak anda wahai Parent di luar sana





 

Di samping itu, dia turut memberi nasihat buat bakal ibu bapa di luar sana agar mendidik anak dengan cara yang elok. Di akhir perkongsian itu, Shaafaz memberitahu bahawa pendidikan utama adalah bermula dari rumah dan bukannya di sekolah.

 

Antara Reaksi Warganet: Gives me a heart attack !!!  


 

Rata-rata netizen, meluahkan perasaan kecewa dan geram apabila segelintir pelajar sanggup melakukan perbuatan biadap terhadap guru mereka. Jika hendak dirotan atau ditangankan anak orang. Sudah-sudah tentu guru bakal terima akibatnya seperti kes dibawa ke Mahkamah atau Report Polis akan dibuat kepada Para Guru

  

Ibu Bapa hendaklah membentuk anak-anak dengan sifat dan akhlak yang baik. Bukan hanya pandai buat dan semai tapi x pandai nak anyam dan jaga dengan sebaiknya. Baja lah ia dengan Sifat dan akhlak yang baik.


Anak-anak ibarat Kain yang putih dan suci dari segala kekotoran dunia , maka tugas ibu bapalah sama ada untuk jadikan ia sebagai sebuah kain yang di conteng  dengan segala kekotoran isi dunia ATAU mencorakkannya dengan corak serta tulisan kalimah-kalimah yang digaris pandukan oleh

 

Bentuk lah anak dari Pucuknya ibarat Membentuk rebung biarlah dari rebungnya bukan bila dah besar Panjang ade bulu-bulu miang baru berasa nak membentuk untuk menjadi lebih baik dan bermanfaat atau bila dah besar Panjang baru nak dibentuk maka kata-kata makian dan cacian pasti akan timbul.


Maka elakkan lah, binalah dan bentuklah keluarga sesuai dengan Peribahasa Arab


Bentuklah anak dengan sebaiknya kerana hanya anak yang soleh mampu membantu kita apabila kita sudah tiada di dunia yang


Sumber:Ohh Bulan

Sumber: Info Rentas Asia

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Jom Tekan LIKE dan SHARE page kami yang terdapat di Bawah Artikel ni.

 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

 

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

 

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.


Related Posts:

1 Response to "Pendedahan Tentang Perangai Anak Murid yang Biadap Apabila Mereka Kencing Dalam Botol Hand Sanitizer."