Nur Hidayu sy@k sesuatu apabila Wanita itu tumpang tidur di rumah dan naik satu pesawat dengan suaminya...


Belum pun reda kisah Imam Muda Syed Faris yang mencer4ikan isterinya, Nur Hidayu Rosly selepas berkahwin lain tanpa pengetahuannya, timbul pula cerita lain apabila bekas finalis program realiti dakwah, Imam Muda musim kedua itu did4kwa memberi nafkah tidak mencukupi.

 

Hidayu yang juga guru sekolah tadika di Puchong itu mend4kwa, bekas suami mahu mengambil lima cahaya mata sekiranya dia (Nur Hidayu) berhasrat mahu berkahwin lain.

 

Katanya, bekas suami menggunakan aplikasi pengesan untuk mengetahui gerak gerinya. Malah, Imam Muda Syed Faris atau nama sebenarnya, Syed Mohd Faris Syed Roslan memberitahu teman rapatnya, tiada siapa yang sanggup mengahwini ‘j4nda’ anak lima sepertinya.

 

Katanya, bekas suami mula menunjukkan perubahan sikap selepas menyertai program Imam Muda pada 2014.

 

” Bekas suami membuat pengakuan mahu berkahwin lain selepas saya pulang menunaikan umrah, tiga tahun lalu.

 

” Saya redha sekiranya saya perlu hidup bermadu, tetapi saya tahu sejauh mana kemampuannya jika menanggung dua keluarga.

 

” Saya juga mer4hsiakan kepinc4ngan rumah tangga walaupun daripada pengetahuan ibu sendiri.

Masalah rumah tangga, buat apa hendak cerita kepada orang,” katanya ketika ditemui BH Online.

 

Ibu kepada lima cahaya mata berusia 8 bulan hingga 12 tahun itu berkata, apa yang membuatkan dirinya membulatkan tekad untuk berpis4h dengan bekas suami kerana engg4n kehil4ngan ahli keluarga dan anak-anaknya.

 


Tidak t4han sikap bekas suami, Nur Hidayu berkata, dia akhirnya menceritakan segala-galanya kepada ibu.

 

” Syed Faris ada berjumpa ibu dan membuat pengetahuan sudah berkahwin lain. Mendengarnya, ibu tidak bersetuju hasrat saya untuk mempert4hankan rumah tangga.

 

” Ibu tidak mahu saya terus mend3rita, jadi tiada gunanya terus mempert4hankannya. Ia hanya menimbulkan k0nflik antara saya dan ibu.

 

” Hingga ibu mengeluarkan kata-kata sanggup keluar ikut pintu belakang sekiranya saya datang ke rumahnya.

 

” Apabila fikir kembali, daripada saya hil4ng ibu, saya lebih rela hilang suami. Ibu tiada pengganti dalam dunia ini,” Jelas Nur Hidayu.

 

Selain itu, Nur Hidayu mendakwa, untuk menutup perg0lakan rumah tangganya, bekas suami memintanya menandatangani perjanjian hitam putih yang tidak mended4hkan apa yang berlaku.

 

Bagaimanapun, Nur Hidayu berkata, dia tidak sanggup menyembunyikan sikap bekas suami.

 

” Bekas suami mendkwa mampu berkahwin lebih satu, sedangkan nafkah saya dan anak-anak pun diab@ikan”. Kata Nur Hidayu

 

Syed Faris pernah tidak memberikan nafkah hingga saya dan anak-anak hampir terpvtus bekalan makanan ketika tempoh Perlntah Kaw4lan Pergerakan (PKP).

 

” Mulanya kami membuat surat perjanjian supaya perkara ini tidak dibawa ke mahk4mah kerana bekas suami baru mendapat pentauliahan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS).

 

Lagipun, ramai orang mengenalinya sekitar Puchong. Jadi, dia malu sekiranya kisahnya terseb4r.

 

” Sebagai isterinya ketika itu, saya setuju mahu menutup 4ibnya. Tetapi, tiada guna saya mempert4hankannya apabila dia mengh4lau saya daripada rumah ketika tempoh PKP,” dkwanya.

 

Katanya, dia tak mampu mempert4hankan rumah tangga apabila bekas suami bertind4k sedemikian.

 

” Saya hidup susah senang dengannya selama 13 tahun. Tiada apa yang boleh dikenang lagi.

 

” Saya setia dengannya selama ini. Jika ikutkan, kami memiliki sembilan cahaya mata, bagaimanapun empat kali mengalami kegvguran. Jadi, saya terlalu kecewa,” dedah Nur Hidayu.

 

Wanita itu pernah tumpang tidur di rumah

 

Nur Hidayu mendkwa, dia mengetahui perkahwinan kedua bekas suami pada Januari lalu, selepas hampir setahun disor0kkan daripada pengetahuannya.

 

” Saya kenal isteri baharunya itu. Dia pernah datang menumpang tidur di rumah kami.

 

” Saya mengenali wanita berkenaan ketika menyertai misi dakwah di Sibu, Sarawak pada November 2018 yang turut disertai bekas suami selama seminggu.

 

” Dalam penerbangan pulang, saya pelik wanita berkenaan menaiki pesawat sama dengan suami, sedangkan saya penerbangan lain. Dari situ, saya rasa seperti ada yang tidak kena,” dakwanya.

 

Tambahnya, bekas suami jarang pulang ke rumah, malah langsung tidak pulang menjenguk anak sepanjang tempoh PKP sejak membuat pengakuan berkahwin lain.

 


” Paling menyedihkan, bekas suami pernah menghantar makanan, tetapi diletakkan dalam kotak atas tempat letak kasut.

 

Air mata saya menitis melihat anak-anak menjamah makanan pemberian bapanya,” katanya.

 

Katanya, biarpun bekas suami memberikan nafkah, tetapi ia tidak mencukupi dengan tanggungan lima anak yang masih kecil.

 

” Anak keempat dan kelima masih menyusu. Kos membeli susu sahaja sudah berapa? Dengan wang nafkah sebanyak RM300 tentunya tidak mencukupi.

 

” Bekas suami ada menambah dengan memberikan RM500, bermaksud setiap anak mendapat RM100.

 

” Mungkin bekas suami ingat jumlah RM500 banyak hingga minta saya menyenaraikan keperluan dibeli dengan wang yang diberikan.

 

” Bagi mengelak membayar nafkah dengan jumlah banyak, bekas suami mahu mengambil dua anak yang masih kecil,” luahnya.

 

Nur Hidayu berkata, dia tampil mendedahkan kepinc4ngan rumah tangganya bukan mahu mengaibkan sesiapa, sebaliknya mahu masyarakat tahu dirinya tidak bers4lah.

 

Sementara itu, Syed Faris ketika dihubungi enggan mengulas lanjut atas alasan sedang bekerja.

 

Sumber: KOTAKMEDIA

Sumber: INFO RENTAS ASIA


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Jom Tekan LIKE dan SHARE page kami yang terdapat di Bawah Artikel ni.

 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

 

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

 

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.



Related Posts:

0 Response to "Nur Hidayu sy@k sesuatu apabila Wanita itu tumpang tidur di rumah dan naik satu pesawat dengan suaminya..."

Catat Ulasan