Facebook Dip@ntau PDRM, Sekali Zul Yahya Umvm Keluar TabI!gh. Ini Sebenarnya Yg Berlaku





MALAYSIA: Bekas pelak0n Zul Yahya mengambil keputvsan untuk mengundvrkan diri dari jemaah tabl!gh yang disertainya selama ini.

Hal itu dikatakan oleh Zul demi menj@ga kemul!aan jemaah tanpa mengaitkan dirinya lagi selepas ini.

“Jangan kaitkan saya dengan jemaah tabligh bagi menjaga kemuliaan nama jemaah tabligh, saya tidak lagi bersama dengan mereka.

“Alhamdulillah, banyak perkara yang saya belajar bersama mereka, semoga apa yang dikongsikan dan doakan untuk saya dapat terus istiqamah hingga m4ti.



“Selamat tinggal segala urusan bersama mereka,” tulisnya di Instagram.





Bagaimanapun, t!ndakan Zul berkongsi keputusannya itu mendapat pelbagai reaksi daripada pengikut di Instagramnya.

Ada yang bersetvju dengan t!ndakan Zul malah ada yang meny!ndir pelakon filem Gerak Khas The Movie itu.

“Aik bukan ke haritu ajak orang ku4rantin 40 hari di masjid. Tu lah saya cakap bang, kita masa khuruj pon dah belajar jangan d@kwah ikut n4fsu,” tulis seorang pengguna.

“Kau ingat jemaah tabIigh ni NGO? parti politik?persatuan? sape yang bagi nama jemaah tabligh ni? boleh keluar masuk ke? ade pendftaran ke? hahaha.. ini kerja kita bang.. cara hidup bermasyarakat… insha allah..Allah bagi faham,” tambah individu lain.

Bagaimanapun, ada yang menyambut baik hasrat Zul untuk meninggalkan jemaah tabligh.

“Saya faham kenapa dan mengapa..Abg Zul tak ada g@duh dengan tabligh pun, cuma semuanya kerana menj@ga nama baik jemaah tabl!gh.. Alhamdulillah respect abg Zul kerana telah buat satu usaha yang mulia pada saya,” tulis seorang pengguna.

“Pada saya, sepatutnya jemaah tabl!gh itu juga seharusnya mempertahankan hak masing², tapi kelihatannya masing² nak jaga per!vt3 sendiri. Tak apalah bang, tidak bersama dengan mereka bukan bererti membu4ng mereka dalam h!dup kita,” tambah pengguna lain pula.

Terdahulu, Zul menyatakan kekes4lan terhadap pandangannya mengenai makanan sunnah yang mendapat kec4man hebat daripada ntizen.
“Ajak menghidupkan makanan sunnah dikec4m. Dunia semakin tua,” katanya.

Dalam pada itu, Zul juga mengimbau kenangan ketika beliau berusia 23 tahun

“Alhamdulillah … aku anak orang mskin, takda harta, takda pelajaran tinggi srp pun takda, menulis pun tak pandai tapi aku tak pernah rasa selesa dan meminta minta ….
dimana ada kemahuan disitu ada jalan …

“dari dulu aku diajar utk jadi pembersih dan berdikari , suka berhias ambil yg tak dipandang untuk dijadikan lebih bernilai … nak bergaya tak perlu mahal janji rajin

“kenangan usia 23 thn masa mula2 belajar2 jadi anak seni ,
masa ni pendapatan tak byk mana pun, cukup2 makan je janji menghagai peluang yg ada alhamdulillah lebih dari 200 watak utama aku diberikan peluang , alhamdullillah mcm2 watak dapat ….Allah swt Maha Baik

“pernah takda j0b aku jual nasi lemak tepi jalan, kat kedai kopi cina, janji tak mintak kat org …berat badan lebih kurang sama …. alhamdulillah Allah swt masih hidupkan sy kini dah 51 thn

“cepat masa berlalu dan dunia semakin laju





PoIis pantau Fb bekas pelakon,

TELUK INTAN: Polis Perak akan memantau Facebook seorang bekas pelakon yang diIaporkan sering membuat kenyataan mengenai fahaman antiv4ksin C0V1D-19.

Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid, berkata setakat ini, pihaknya tidak menerima laporan berkaitan tndakan bekas pelakon itu.

“Kita akan melihat perkara ini dan memantau hantaran Facebook serta melakukan siasatan. Jika ia menggugat keharmonian masyarakat, tindakan akan diambil.

“Setakat ini, tiada gerakan antivaksin dikesan di Perak tetapi kita tetap melakukan pemantauan,” katanya selepas Perhimpunan Bulanan Ketua Polis Perak di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Hilir Perak di sini, hari ini.

Hantaran Facebook bekas pelakon itu menjadi perbualan ntizen kerana dipercayai menolak pr0gram vaksinasi kerajaan.

Semalam, media melaporkan kenyataan Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Datuk Freddie Fernandez yang menasihatkan golongan selebriti supaya tidak menyebarkan fahaman antivaksin, sebaliknya memanfaatkan pengaruh dimiliki untuk membantu kerajaan menggalakkan pengambilan vksin bagi memer4ngi penuIaran C0V1D-19.

Sementara itu Mior Faridalathrash berkata setakat ini 76 peratus anggotanya di seluruh negeri menyatakan persetujuan untuk mengambil vksin itu yang akan bermula 12 Mac ini secara berperingkat.

“Saya yakin peratusan itu akan meningkat. Kita tidak perolehi 100 peratus kerana pengecualian anggota yang mempunyai aIahan tervk, menyusukan anak dan hamiI,” katanya

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Kredit tsgt

Sumber: Kini.Mysumber

Sumber: viral.cappucinnolatte

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

Jom Tekan LIKE dan SHARE page kami yang terdapat di Bawah Artikel ni.

 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

 

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

 

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda





Related Posts:

0 Response to "Facebook Dip@ntau PDRM, Sekali Zul Yahya Umvm Keluar TabI!gh. Ini Sebenarnya Yg Berlaku"

Catat Komen